Yükleniyor
AÇIK HAVA

AÇIK HAVA

  • Billboard, Megalight
  • Raket (Clp), Otobüs ve Tramvay Durakları
  • Totem, Tabela
  • Araç Kaplama
  • Cephe Giydirme
AÇIK HAVA

Her gün binlerce yeni otomobil satın alınıyor. Trafik yoğun, iş-ev arasında yolculuk giderek daha fazla zaman alıyor. Eğlence mekanları, alışveriş merkezleri çoğaldıkça boş zamanlarını dışarıda geçirenlerin oranı yükseliyor. Açıkhavada yapılan reklam, dışarıda hareket halindeki insanları yakalamak ve dikkatlerini çekmek için ideal. Markaların, farklı açıkhava ünitelerini aynı anda kullanarak tüketicileriyle farklı saatlerde, farklı ortamlarda sürekli iletişim kurmaları, markalarını tüketicilerin günlük yaşamlarının merkezine yerleştirmeleri mümkün.

Açıkhava hareket halindeki insanları yakalamak için en uygun mecra. Açıkhava kullanarak havalimanında uçakla seyahat edecek kişilere ya da spor salonlarında sağlık düşkünlerine ulaşmak mümkün. Ancak, televizyon gibi açıkhava da, kitlelere topluca seslenmeyi kolaylaştıran kitlesel bir mecra. Şehre yayılan açıkhava üniteleri dışarıdaki kalabalıklara hızla erişir, görünürlük ve farkındalık yaratır, reklam mesajlarını kitlelere defalarca ulaştırır.

Açıkhava mesajları 7 x 24 etkilidir; zaman sınırlaması yoktur. Diğer mecralarda bir reklamın süresi saniye ya da en çok günle sınırlı iken, açıkhava reklamları uzun ömürlüdür. Bu nedenle daha sık görülürler. Üstelik insanlar açıkhava reklamlarını görmek için özel çaba sarf etmez. Tüketicilerin dergi ve gazete reklamı görebilmeleri için satın alarak ilgili sayfayı açmaları, TV’de ve radyoda reklam verilen kanalı izlemeleri gerekir. Açıkhava mecrası ise tüketici ile direkt iletişime girer. İnsanlar açıkhava reklamını sokağa çıktıkları anda ve asılı olduğu süre boyunca görür, bir noktadan başka bir noktaya giderken uzun süre ve sıklıkla görmeye devam ederler. Kinetic’in yaptırdığı bir araştırmaya göre İstanbul’daki seyahatler sırasında günde ortalama 10 kez açıkhava reklamına rastlanmaktadır.

Diğer mecralarda içerik arası reklam yayınlanır, çoğu zaman tüketici sevdiği, ilgilendiği bir içeriğin arasında aniden beliriveren reklamları rahatsız edici bulur. Oysa açık havada içerik yerine doğrudan reklam algılanır; tüketicinin ilgisini çekmek için yarışan medya kalabalığı yoktur. Açık havada sadece açıkhava tüketilir. Başta TV olmak üzere pek çok mecra diğer mecralarla paralel tüketilir ve reklam mesajlarını algılama giderek zorlaşırken, açıkhavada sadece akıllı telefon ikinci ekrandır. Açıkhava reklamları büyüktür, göze çarpar, dikkat çeker. Açıkhava, büyük sergileme alanı ile en görsel mecradır. Bu nedenle başarılı bir açıkhava kampanyasının anahtarı doğru tasarımdır. Göz yakalayıp yeniden baktıran, bilgi vererek fayda sağlayan ya da duygusal olarak etki yaratan açıkhava reklamları etkilidir. Önemli olan kısa sürede algılanabilecek yalınlıkta ve çarpıcılıkta tasarım yaparak, mesaj ve markayı öne çıkarmaktır. Etkili ve doğru tasarlanmış açıkhava reklamları markaların bilinirliğini, kampanyaların farkındalık ve hatırlanma oranlarını yükseltir.

Açıkhavada nerede isteniyorsa orada reklam yapılabilir, kime isteniyorsa ona erişilir. Bu kadar esnek başka bir mecra daha yoktur. İletişim amacı ve bütçe doğrultusunda ister çok noktalı, çok ürünlü bir medya karması yapılabilir ister sadece bir şehir ya da bölgede yoğunlaşılabilir. Açıkhava hem ulusal hem yerel bir mecradır.

Açıkhavada farklı amaçlara hizmet eden reklamlar yapılabilir. Açıkhavada belirli bir ürün ya da hizmete dikkat çekerek bilinirlik yaratmak, büyük ve güçlü görsellerle marka değerini artırmak, kısa ve çarpıcı olması kaydı ile bilgi vermek ve aksiyona yönlendirmek gibi çok farklı amaçlara hizmet eden reklamlar yapmak mümkün. Günümüz teknolojilerinden yararlanan açıkhava, sadece sergileme alanı sunmuyor. NFC gibi yakın alan iletişim çözümleri, görüntü tanıyarak internete bağlanan ya da posteri içerik ve görsel olarak zenginleştiren artırılmış gerçeklik gibi teknolojiler, tüketicilerle etkileşime girmek ve kişiselleştirilmiş iletişim kurmak için yepyeni fırsatlar sunuyor.

Yapılan araştırmalar, reklamın görülme zamanı ile alışveriş zamanı arasında paralellik olduğunu gösteriyor. Alışveriş noktasına ne kadar yakında reklam görülürse, satın alma kararı reklamı görülen ürün ya da hizmet lehine yapılıyor. Bugün açıkhava çok yaygın bir mecra, perakende noktaları çevresinde ya da AVM’lerin içinde muhakkak açıkhava reklam üniteleri var. Açıkhava satın alma noktalarına en yakın, dolayısıyla satın alma kararında en etkili mecra.

Açıkhava sadece satın almayı değil, başka tepkileri de tetikliyor. Açıkhava reklamları özellikle internet aramalarını destekliyor, mobil cihazlar üzerinden tüketicinin marka ve kampanya hakkında anında bilgi edinmesini sağlıyor.

İngiltere’de Outdoor Media Center tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçları gösteriyor ki;

  • Her 10 kişiden 7’si reklamları açıkhavada gördüğünü hatırlamakta
  • Açıkhava reklamını gören kişiler reklamlara daha fazla tepki vermekte
  • Açıkhava reklamı gören her 3 kişiden 2’si internette araştırma yapıyor
  • Her 3 kişiden biri açıkhava reklamında gördüğü için satınalma yapmakta
  • Açıkhava reklamı gören kişilerin sosyal medya paylaşımları daha yüksek

Açıkhava, diğer mecralarla birlikte kullanıldığında da çok etkili. Açıkhava tek başına çok etkili olmasının yanısıra en büyük geri dönüş çok mecralı kampanyaların büyük bir bileşeni olarak kullanıldığında, özellikle TV ile eşgüdümlendiğinde elde ediliyor. TV’de yaratılan hareketli ve sesli dünya, hedef kitle evden uzaktayken, açıkhavada büyük ve etkileyici görsellerle tekrar tekrar hatırlatıldığında reklam mesajı bilinçaltına yerleşiyor. Açıkhava reklamı, daha az TV izleyen, ev yerine dışarıda daha fazla zaman geçiren genç, çalışan ve yüksek sosyo-ekonomik statüden kişilere ulaşarak TV’nin erişimini destekliyor.

Açıkhava markalaşma yolculuğunda markaların en büyük destekçisi. Milward Brown Brand Z araştırma sonuçları reklam harcamalarıyla birlikte değerlendirildiğinde açıkhavanın marka gelişimine katkısının çok yüksek olduğu görülüyor. Açıkhava öncelikle yaygın bilinirlik yaratarak markanın üzerine oturacağı sağlam temellerin oluşturulmasında çok etkili. Güçlü ve büyümekte olan markalar tarafından ortalamadan daha fazla kullanıldığında açıkhava; marka değeri ve kimlik oluşumuna da katkıda bulunuyor. Açıkhava kullanan markaların güvenirliği ve arzu edilirliği daha fazla ve bu markalar daha iddialı görülüyorlar.

SON AÇIK HAVA ÇALIŞMALARIMIZ

POİNT DEKOR - BİLLBOARD
POİNT DEKOR
Billboard
NİYAZLAR YAPI - ÇİFTLİ BİLLBOARD
NİYAZLAR YAPI
Çiftli Billboard
NİYAZLAR YAPI - BİLLBOARD
NİYAZLAR YAPI
Billboard
BURAK AT ÇİFTLİĞİ - BİLLBOARD
BURAK AT ÇİFTLİĞİ
Billboard
NİYAZLAR YAPI - BİLLBOARD
NİYAZLAR YAPI
Billboard
NİYAZLAR YAPI - RAKET
NİYAZLAR YAPI
Raket
NİYAZLAR YAPI - MEGALİGHT
NİYAZLAR YAPI
Megalight
NİYAZLAR YAPI - 2'Lİ BİLLBOARD
NİYAZLAR YAPI
2'li Billboard